آیـــا اقتصاد ایران در حال فروپاشی است؟

انتقال مهدی خزعلی از انفرادی به بند ۳۵۰

ســـرونیوز:ظهر امروز پنج شنبه هفتم دیماه مهدی خزعلی زندانی سیاسی محبوس در انفرادی ۲۰۹ به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی سی ام آذر ماه به اعتصاب غذای خود پایان داده است.به گزارش کلمه، امروز و پس از ملاقات مهدی خزعلی با خانواده‌اش، وی را از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ اوین منتقل کردند.همسر این زندانی سیاسی در گفت و گو با کلمه با اعلام اینکه “کمی لاغر شده بود اما روحیه ش همچنان خیلی خوب بود” می گوید: خودشان هم نمی دانستند که برنامه چیست. اول به ایشان گفته بودند که قرار است آزاد شوند و بعد هم خبر دادند که منتقل می شوید به بند ۳۵۰ .وی در ادامه می افزاید: مسئولان بند ۲۰۹ هم به ما اطلاع دادند که پرونده دیگر در اختیار قوه قضائیه است و در واقع از وزارت اطلاعات منتقل شده به قوه قضائیه و دیگر باید از آن طریق پرونده را پیگیری کنیم. 

مهدی خزعلی نهم آبان ماه سال جاری به همراه جمعی از فعالان مدنی که برای بررسی مسایل روز در سرای اهل قلم جلسه‌ای تشکیل داده بودند توسط مامورین امنیتی بازداشت شدند.این زندانی سیاسی از همان روز تا بیست و یکم آبان در اعتصاب غذای خشک و پس از آن تا روز چهلم در روزه سیاسی بوده است.خزعلی بار دیگر از نهم آذر تا بیست و نهم آذر دست به اعتصاب‌تر زده بود و در آخرین روز پاییز به دلیل اینکه مسوولین به وی وعده آزادی ظرف مدت یک هفته داده بودند اعتصاب غذای خود را پایان داد.

گرچه با گذشت یک هفته از وعده مسوولین مبنی بر آزادی وی همچنان در زندان است و تنها به بند عمومی منتقل شده است.هفته ی پیش فرزند این نویسنده ی منتقد به کلمه گفته بود: مادرم و همه ی فرزندان در اضطراب هستند، چون هیچ مرجع قانونی به ما پاسخگو نیست و ما نمی دانیم باید به کجا مراجعه کنیم. زمانی که برای برگه ملاقات بازپرس پرونده هیچ ارزشی قائل نیستند و با یک تلفن بازجو می گویند بازپرس اشتباه کرده که ملاقات داده و بازپرس هم طبق نظر کارشناس پرونده که همان مامور وزارت اطلاعات است رای می دهد، چه توقعی از رعایت قانون و استقلال قوه قضاییه داریم؟ 

محمدصالح مهدی خزعلی، دو هفته ی پیش در گفت و گو با کلمه گفته بود: پدرم در تماس کوتاهی که داشتند بیشتر نگران خانواده بودند و اینکه الان در سلولی هستند که خودشان به مستراح از آن یاد کردند، به طول ۲ متر و عرض یک متر. و در وسط آن یک دستشویی فرنگی است و کف آن مرطوب است طوری که یک پتو اضافه تر زیر می اندازند تا کمتر خیس بودن زمین آزارشان دهد و بوی تعفن فاضلاب هم سلول را پر کرده است.

فشار به خانواده ی زندانیان سیاسی برای عدم اطلاع رسانی در باره ی وضعیت زندانیان موضوع جدیدی نیست و بیش از سه سال است که خانواده ها گاه با سکوتشان و گاه در مصاحبه های خود از این فشارها و تهدیدها پرده برداشته اند.

.

آخرین اخبار ایران و جهان

آخرین نظرات

گزارش تصویری